Veelgestelde vragen mobiele telefoons
Mocht je vragen hebben, kijk dan hieronder bij de veelgestelde vragen. Mocht je vraag er niet bijstaan, neem dan contact met ons op via info@verkoopjetelefoon.nl
Waar kan ik zien welk type telefoon ik heb?
Het typenummer van je mobiele telefoon staat meestal op de achterkant van je telefoon onder de batterij. Om te kunnen zien welk type telefoon het is:
- Schakel je telefoon uit
- Verwijder de batterij
- Op de sticker in je telefoon vind je verschillende informatie over je type telefoon, waaronder dus het merk en het type
Kun je toch het typenummer niet vinden, kijk dan bij 'Verkoop nu je telefoon' en identificeer je type aan de hand van de plaatjes.
Heeft VERKOOPJETELEFOON de oplader of andere accessoires van de mobiele telefoon nodig?
Wij hebben alleen complete, werkende telefoons met batterij nodig.
Wat gebeurt er met de SIM-kaarten en geheugenkaarten die VERKOOPJETELEFOON ontvangt?
SIM-kaarten en geheugenkaarten die door ons ontvangen worden, worden nooit geretourneerd maar direct gerecycled.
Wat wordt er verstaan onder WERKEND?
Alleen werkende, complete mobiele telefoons inclusief batterij en IMEI-nummer, zonder vocht- of andere ernstige schade, en voorkomend op VERKOOPJETELEFOON.NL komen voor 100% van de vergoeding in aanmerking. Voor toestellen die niet aan deze eisen voldoen, wordt 25% van de waarde uitbetaald m.u.v. toestellen met ernstige schade o.a. gebroken/bleeding lcd’s, vochtschade of gebroken toestellen. Voor deze toestellen wordt GEEN vergoeding gegeven. Tevens zijn 'namaak' toestellen uitgesloten.
Onder 'werkend' wordt verstaan:
- dat de mobiele telefoon bij een power on test aan en uit dient te gaan
- dat men met het toestel kan bellen en gebeld worden
- dat alle toetsen/functionaliteiten naar behoren dienen te werken
- dat de mobiele telefoon compleet moet zijn (zonder deuken/barsten/scheuren) en inclusief batterij + batterijklepje en IMEI-code sticker (inclusief nummer)
- dat de body niet gescheurd en/of gebroken/verbogen mag zijn en dat er geen plastic/metalen onderdelen en/of toetsen mogen missen
- dat er geen lucht onder het scherm mag zitten
- dat de LCD moet werken en intact moet zijn zonder barsten/scheuren of vlekken
- dat de LCD geen lijnen vertoont, dode pixels of ingebrand scherm heeft
- dat bij toestellen met touch screen, de touch screen volledig en goed functioneert
- dat bij slide telefoons het schuifmechanisme goed functioneert
- dat het toestel geen stickers of stickerresten mag hebben, niet beschilderd mag zijn met verf, nagellak etc., niet beplakt mag zijn met steentjes.
LET OP:
- Toestellen mogen niet beveiligd zijn met een pincode of wachtwoord.
- Toestellen moeten origineel simlock vrij zijn.
- Zorg er bovendien voor dat je gebruikersaccount verwijderd is. Voor toestellen die nog gekoppeld zijn aan een gebruikersaccount, geldt GEEN vergoeding.
- Als je toestel niet aangaat, moeten wij ervan uitgaan dat het toestel gekoppeld is aan een gebruikersaccount. Dit betekent dat je GEEN vergoeding ontvangt.
Mobiele telefoons die worden opgestuurd, worden niet geretourneerd.
Naar welk adres kan ik mijn telefoon opsturen?
Je pakje gratis opsturen via UPS
Hoe werkt het? Stop het toestel(len) samen met het verkoopformulier* in een stevige envelop of doos. Maak het pakje goed dicht. Je hoeft geen label op de zending te bevestigen maar noteer op het pakje wel duidelijk RECELL/VKJT en de afzender. Vervolgens kun je je pakje onder vermelding van de naam RECELL kosteloos afgeven bij een UPS access point. Je ontvangt bij afgifte een bewijs waarmee je je pakje kunt volgen.
Klik hier voor een UPS access point bij jou in de buurt
Klik hier om je pakje te volgen
*Op het verkoopformulier staat het ordernummer waaronder jouw gegevens geregistreerd staan. Zonder dit formulier weten wij niet van wie het toestel(len) afkomstig is.
Je kunt je pakje ook gratis opsturen naar ons antwoordnummer
RECELL/VKJT
Antwoordnummer 10101
2600 VB Delft
Zet de afzender aan de buitenkant op het pakje en breng het naar een officieel
Klik hier om je pakje via POSTNL te volgen.
Vergeet niet de print van het verkoopformulier mee te sturen die hoort bij het in te leveren toestel(len) want daarop staat het ordernummer waaronder jouw gegevens geregistreerd staan.
NB: Verzending geschiedt op eigen risico! Wij adviseren daarom toestellen met een hogere waarde aangetekend naar ons huisadres te sturen:
ReCell bv
Weg en Bos 89
2661 DM Bergschenhoek
Je pakje bij ons afgeven
Mocht je het pakje willen brengen, neem dan even contact met ons op 010 - 440 36 66. Wij zijn op werkdagen geopend van 09:00 uur tot 17:30 uur. Adres: ReCell bv, Weg en Bos 89, 2661 DM Bergschenhoek. Voor vragen kan contact worden opgenomen via info@verkoopjetelefoon.nl.
VERKOOPJETELEFOON.NL is niet verantwoordelijk voor het zoekraken van toestellen tijdens de verzending en die dus nooit zijn ontvangen door VERKOOPJETELEFOON.NL. Ingeleverde toestellen, SIM-kaarten en geheugenkaarten worden niet door VERKOOPJETELEFOON.NL geretourneerd. Ontvangen SIM-kaarten en geheugenkaarten worden vernietigd.
Waarom is het verkoopformulier belangrijk?
Op dit verkoopformulier staat linksboven het ordernummer waaronder al jouw gegevens geregistreerd staan. Zonder deze gegevens weten wij niet van wie het toestel(len) afkomstig is.
Is er een maximum aantal mobiele telefoons dat ik mag inzenden?
Er is geen maximum voor het inzenden van gebruikte, werkende mobiele telefoons.
Mocht je er meer dan 15 tegelijk willen insturen, neem dan even contact met ons op telefoonnummer 010 – 440 36 66 of via info@verkoopjetelefoon.nl.
Kan ik mijn mobiele telefoons nog terugkrijgen van VERKOOPJETELEFOON?
Ingeleverde toestellen worden niet geretourneerd.
Hoe lang is de genoemde vergoeding geldig?
De genoemde vergoeding is 10 dagen geldig gerekend vanaf de datum van aanmelding, daarna kan de prijs door VERKOOPJETELEFOON.NL aangepast zijn. Dus stuur je
Wat is een ordernummer?
Dit is het nummer dat gegenereerd wordt door het systeem zodra jij al je gegevens hebt ingevoerd en zodra jij op de knop 'bevestig' hebt geklikt. Dit nummer staat linksboven op het verkoopformulier dat je aan het eind moet printen.
Wanneer ontvang ik mijn vergoeding?
Binnen 7 dagen na ontvangst door ReCell van jouw telefoon wordt de vergoeding overgemaakt op je bankrekening.
Wat doe ik als mijn telefoon niet voorkomt op de lijst van VERKOOPJETELEFOON?
Heb je een recente telefoon die niet op de site van VERKOOPJETELEFOON voorkomt, mail dan naar info@verkoopjetelefoon.nl het merk en het type van de telefoon. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk de prijs doorgeven.
De - met name oudere - mobiele telefoons die niet op onze site voorkomen, mag je niet zo maar weggooien want dat is slecht voor het milieu. Deze telefoons kun je opsturen naar het gratis antwoordnummer van:
RECELL/VKJT
Antwoordnummer 10101
2600 VB Delft
Wij zorgen voor een milieuverantwoorde recycling van de telefoons.
Wat gebeurt er met mijn gebruikte mobiele telefoon?
VERKOOPJETELEFOON laat een deel van de mobiele telefoons door een gespecialiseerde recycling fabriek recyclen. Het andere deel wordt – indien nodig - hersteld/gereviseerd en gaat een tweede leven tegemoet.

€ 55,-* voor jouw
Apple
iPhone 5 S 16GB

€ 55,-* voor jouw
Samsung
Galaxy S5 16GB G900F

€ 130,-* voor jouw
Apple
iPhone 6 64GB

€ 115,-* voor jouw
Samsung
Galaxy S6 64GB G920

€ 175,-* voor jouw
Apple
iPhone 6 S 64GB

€ 175,-* voor jouw
Apple
iPhone 6 S Plus 16GB

€ 210,-* voor jouw
Samsung
Galaxy S7 64GB G930F

€ 50,-* voor jouw
BlackBerry
Priv

€ 225,-* voor jouw
HTC
U11

€ 455,-* voor jouw
Apple
iPhone 8 64GB
Onder werkend wordt verstaan:
- dat de mobiele telefoon bij een power on test aan en uit dient te gaan
- dat men met het toestel kan bellen en gebeld worden
- dat alle toetsen/functionaliteiten naar behoren dienen te werken
- dat de mobiele telefoon compleet moet zijn (zonder deuken/barsten/scheuren) en inclusief batterij + batterijklepje en IMEI-code sticker (inclusief nummer)
- dat de body niet gescheurd en/of gebroken/verbogen mag zijn en dat er geen plastic/metalen onderdelen en/of toetsen mogen missen
- dat de LCD moet werken en intact moet zijn zonder barsten/scheuren of vlekken
- dat er geen lucht onder het scherm mag zitten
- dat de LCD geen lijnen vertoont, dode pixels of ingebrand scherm heeft
- dat bij toestellen met touch screen, de touch screen volledig en goed functioneert
- dat bij slide telefoons het schuifmechanisme goed functioneert
- dat het toestel geen stickers of stickerresten mag hebben, niet beschilderd mag zijn met verf, nagellak etc., niet beplakt mag zijn met steentjes.
LET OP:
Toestellen mogen niet beveiligd zijn met een pincode of wachtwoord.
Toestellen moeten origineel simlock vrij zijn.
Zorg er bovendien voor dat uw gebruikersaccount verwijderd is. Voor toestellen die nog gekoppeld zijn aan een gebruikersaccount, geldt GEEN vergoeding.
Als je toestel niet aangaat, moeten wij ervan uitgaan dat het toestel gekoppeld is aan een gebruikersaccount. Dit betekent dat je GEEN vergoeding ontvangt.
Verzending geschiedt op eigen risico: wij adviseren toestellen met een hogere waarde aangetekend naar ons huisadres te versturen. Ingezonden toestellen worden niet retour gezonden.
Gratis verzending

Je kunt je pakje kosteloos naar ons versturen via een UPS access point of via POSTNL naar het antwoordnummer.
Lees meer...